Kitöltési útmutató

  1. Ellenőrizze, hogy számítógépére telepítve van-e az Általános Nyomtatványkitöltő program JAVA-s változata. Ha nincs, akkor kérjük, hogy töltse le a NAV oldaláról és az ott található leírás alapján telepítse azt (az elektronikus ügyintézés indításához szükséges űrlap csak a fenti program telepítését követően használható!). Az ÁNYK programmal kapcsolatos részletes tudnivalók, információk ugyancsak a NAV oldalán érhetők el.
  2. Töltse le az elektronikus ügyintézés kezdeményezéséhez szükséges űrlapunkat, valamint a kapcsolódó súgó állomány telepítőkészletét.
  3. A letöltött űrlapot és a súgó állományt telepítse számítógépére (ezt a letöltéssel egyidejűleg is megteheti).
  4. Töltse ki az űrlapot az Általános Nyomtatványkitöltő programmal, majd azt elektronikusan küldje el a következő pontban leírtak szerint. Lehetősége van a nyomtatványhoz csatolmányokat is rögzíteni, a nyomtatványkitöltő program súgójában ismertetett módon.
  5. A beküldésre szánt űrlapot a Kapcsolat az ügyfélkapuval / Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre menüpont alkalmazásával elő kell készíteni.
  6. A kitöltött űrlapot küldje el a Kapcsolat az ügyfélkapuval / Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül menüpont funkcionalitásával, vagy a program súgójában ismertetett módon mentse azt el és az elmentett fájlt feltöltheti a www.magyarorszag.hu oldalon is.
  7. Eredményes elküldést követően a kérelmező automatikus üzenetet kap az irat benyújtása és annak kézbesítése idejéről. Az automatikus igazolás feltétele, hogy a beadvány megfeleljen azon informatikai feltételeknek, amelyeket a rendszer automatikusan ellenőriz. Amennyiben a beadvány nem felel meg a vele szemben támasztott informatikai követelményeknek, a rendszer automatikusan értesíti annak feltöltőjét.
  8. A beadvány bíróságra érkezését követően az ügykezelő letölti a beadványt, és ellenőrzi annak megnyithatóságát. Ezt követően a beadvány a bírósági rendszerben iktatásra kerül, és megkezdődik az ügyintézés.